Flota

Flota sledi DOSE

Flota sledi DOSE

Nazadnje spremenjeno: 2025-01-24 09:01

Informacije so predvsem tisto, kar mediji sporočajo potrošnikom. To je postulat. Informacije v medijih so lahko radikalno drugačne od tistih, ki dejansko obstajajo, in to niti ne bo laž. To je preprosto "tak način predstavitve" ali dejstva, ki jih strokovnjak razlaga na ta način. Vzemimo poslovni časopis

Kaj storiti z RTO z "Calibre"?

Kaj storiti z RTO z "Calibre"?

Nazadnje spremenjeno: 2025-01-24 09:01

V zadnjem času so se v številnih medijih pojavili precej kontroverzni materiali o celem razredu ladij. Govorimo o majhnih raketnih ladjah ali MRK, oboroženih s "kalibrom". Videz teh ladij v zadnjem desetletju je morda edini žarek svetlobe v naši floti temnih površin

Pokol kot vzpon razreda podmornic

Pokol kot vzpon razreda podmornic

Nazadnje spremenjeno: 2025-01-24 09:01

Veste, konec 19. in v začetku 20. stoletja je bilo napisanih več romanov o tem, kakšna bo svetovna vojna. Da, bili so nekoliko fantastični, vendar so avtorji poskušali predvideti, kaj se bo v njih začelo. Natančneje, kar se je začelo kakih 10 let kasneje, ne mislim na razprave o strategiji in taktiki, ampak

Ali ladje za "Vojne zvezd" ruske flote ogrožajo svet?

Ali ladje za "Vojne zvezd" ruske flote ogrožajo svet?

Nazadnje spremenjeno: 2025-01-24 09:01

V zadnjem času so nekatere razmere v medijih povzročile, če ne smeh, pa presenečenje. In spremljajoče vprašanje: v imenu česa vse to? To velja za temo amfibijskih jurišnih ladij na zračni blazini (v nadaljevanju DKVP). Lažje je najti specializirano medijsko hišo, ki NI napisala, da bo naša DKVP "resno posodobljena"

National Interest je obsodil rusko floto

National Interest je obsodil rusko floto

Nazadnje spremenjeno: 2025-01-24 09:01

Lepo je brati inteligentne ljudi. Pametni so še lepši. Po mojem mnenju je Robert Farley eden izmed slednjih. Se pravi, pametno. Po natančnem preučevanju njegovega članka o težavah ruske flote Rusija ni Sovjetska zveza (vendar ima enake mornariške nočne more), glede na to, da je to tudi za nas zelo tema

Namesto zvonca slišite zvonec

Namesto zvonca slišite zvonec

Nazadnje spremenjeno: 2025-06-01 06:06

Zgodilo se je, da sta dva članka, objavljena s precej časa, igrala v sozvočju. Izkazalo se je tako rekoč o ladjah na jedrski pogon in o dizelsko-električnih podmornicah. Hvala vsem, ki se strinjate z izraženim stališčem, hvala tistim, ki so se razumno prepirali. Bilo je res zanimivo. Ko je drugi članek v komentarjih

Pogon ladje: katastrofa z zamudo

Pogon ladje: katastrofa z zamudo

Nazadnje spremenjeno: 2025-06-01 06:06

28. junija letos je Ministrstvo za industrijo in trgovino Rusije objavilo osnutek strategije razvoja ladjedelniške industrije do leta 2035 (odredba št. 2553-r z dne 28. oktobra 2019). Ta dokument je zelo težko brati, saj je poln splošnih stavkov in skoraj popolne pomanjkljivosti

Bojne ladje. Trmasta popolnost

Bojne ladje. Trmasta popolnost

Nazadnje spremenjeno: 2025-01-24 09:01

Verjetno je videti nekoliko čudno, vendar sem se odločil, da začnem z japonskimi križarkami. Zakaj? No, najprej so bile to zanimive ladje. Drugič, za razliko od številnih kolegov (sovjetskih, francoskih, italijanskih, nemških) so res orali vso vojno. Nekateri so celo doživeli neslavne

"Admiral Kuznetsov": vse ali skoraj vse?

"Admiral Kuznetsov": vse ali skoraj vse?

Nazadnje spremenjeno: 2025-01-24 09:01

Ves svet, ki ga zanimajo vojaške zadeve, z zanimanjem opazuje, kako Rusija izgublja zadnjo letalonosilko. No, morda ne, ampak nekako se izkaže, da bo kmalu prišlo vse do križarke. Medtem pa mnogi upravičeno ugotavljajo, da je konec "Admirala Kuznecova" konec celotne zgodbe

Bojne ladje. Križarke

Bojne ladje. Križarke

Nazadnje spremenjeno: 2025-01-24 09:01

Ja, v novem letu z novimi bojnimi (v smislu literarnega) nalogami. Naj bo pred tem mesec dni, mi pa v skladu s predpisi vnaprej.Danes lahko rečemo, da je cikel "Bojno letalo" precej dobro potekal in da lahko leti in leti. Je pa še ena tema, ki mi je zelo všeč, nič manj (ali morda)

Washington morilec križarjev

Washington morilec križarjev

Nazadnje spremenjeno: 2025-01-24 09:01

Ja, morda sem glede kronologije, ko sem govoril o križarkah, tekel malo naprej, toda vse te oklepne palube in oklepne križarke, ki pihajo pod kotom, ne bodo šle nikamor. Ravno zato, ker so brez naglice. In za začetek s križarkami »Washington«, čeprav mi je nekaj bralcev povsem upravičeno očitalo

Bojne ladje. Napačno nadevano ne bo dobro

Bojne ladje. Napačno nadevano ne bo dobro

Nazadnje spremenjeno: 2025-01-24 09:01

Če zdaj kdo reče: "Ah, žepne bojne ladje …" Ne vem, kaj je v njih, kaj šele bojna ladja. Navadne težke križarke, razen z glavnim kalibrom, so se izkazale za resne. Toda tudi v tem pogledu se ne ujema povsem. Deutschlands je imel glavni kaliber 283 mm in vse običajne bojne ladje tega tipa

Bojne ladje. Najnovejša britanska poltežka kategorija

Bojne ladje. Najnovejša britanska poltežka kategorija

Nazadnje spremenjeno: 2025-01-24 09:01

Ko smo v prejšnjem članku govorili o Deutschlands, vključno z admiralom Grafom Speejem, se zdaj obračamo na njegovega nasprotnika v bitki pri ustju La Plata. Naš današnji lik je težka križarka razreda York. Predvsem o Exeterju, saj je York igral zelo hitro. York dobro, zelo

Bojne ladje. Križarke. Čeden poraženec

Bojne ladje. Križarke. Čeden poraženec

Nazadnje spremenjeno: 2025-01-24 09:01

Da, od 1. januarja letos takšna država, kot je Nizozemska, uradno ne obstaja, zato naša zgodba govori o lahki križarki nizozemske mornarice "De Ruyter." Na nasprotni strani. Exeter

Bojne ladje. Čeden, hiter, neuporaben

Bojne ladje. Čeden, hiter, neuporaben

Nazadnje spremenjeno: 2025-01-24 09:01

Zgodovina naših junakov se je začela skoraj takoj po prvi svetovni vojni, kjer Italija, odkrito povedano, ni osvojila lovorik. Italijanske bojne ladje in bojne ladje so se mirno branile v pristaniščih, ne poskušajo ujeti pustolovščin na krmi, zato zmag ni bilo, porazov pa ni bilo. Italijani so celo "zmagali", tukaj

Bojne ladje. Križarke. Trik, ki ni šel dobro

Bojne ladje. Križarke. Trik, ki ni šel dobro

Nazadnje spremenjeno: 2025-01-24 09:01

Nadaljujemo s temo italijanskih težkih križarjev, se premaknemo iz Trenta v Zaram. Zara je bila bolj premišljeno delo. Italijanski ladjedelniki so zelo resno pristopili k delu na zadnjih štirih križarkah, ki jih dovoljuje Washingtonska pogodba, tako resno, da … so se odločili zavajati vse

Bojne ladje. Križarke. Napaka pri delu na napakah

Bojne ladje. Križarke. Napaka pri delu na napakah

Nazadnje spremenjeno: 2025-01-24 09:01

Nenavaden občutek s te ladje. Zdi se, kot da bi delali na napakah, vendar je napak še več kot pri delu. Ladjo so začeli graditi po križarkah projekta Zara, vendar popolnoma brez upoštevanja izkušenj pri gradnji in upravljanju ladij. "Bolzano" se je raje izkazal za vrnitev v "Trento", in to je logično

Bojne ladje. Križarke. Tako kontroverzni junaki

Bojne ladje. Križarke. Tako kontroverzni junaki

Nazadnje spremenjeno: 2025-01-24 09:01

Predgovor k komentarjem v prejšnjem članku Spoštovani bralci in razumevajoči, zelo sem vesel, da berete in razumete. In kritizirate, brez tega nikjer, se strinjam. V zadnjem članku o "Duguet-Truinu" so me opozorili, da vse izhaja malo kaotično. Ne strinjam se. Vsi

Američani menijo, da bi bila Virginia V za ta denar boljša

Američani menijo, da bi bila Virginia V za ta denar boljša

Nazadnje spremenjeno: 2025-06-01 06:06

Navajeni smo, da ima vse, kar je narejeno in izmišljeno v ZDA, zahvaljujoč trdim fantom, kot so The National Interest, Purple & Heart in drugi, dve kategoriji: dobro in zelo dobro. Ne, seveda obstajajo F-22, vendar je to evolucijski proces, zato se lahko zgodi vse

Kako je igra pokra Japoncem oropala letalski nosilec Shinano

Kako je igra pokra Japoncem oropala letalski nosilec Shinano

Nazadnje spremenjeno: 2025-01-24 09:01

Ko je prvi torpedo udaril v zadnji del japonskega letalskega prevoznika Shinano, si nihče ni mogel niti predstavljati, da sta kriva poker royal flush in drzna taktika igre. A vseeno je bilo vse tako. Gremo po vrsti. Tako je torpedo zadel krmo letalskega nosilca in v 30 sekundah je bilo

O vlogi sovjetske mornarice v veliki domovinski vojni

O vlogi sovjetske mornarice v veliki domovinski vojni

Nazadnje spremenjeno: 2025-06-01 06:06

Mojo pozornost je pritegnil članek znanega nam Aleksandra Timohina, vendar na drugem viru. In tema, ki se je je Timokhin dotaknil, je na eni strani zelo zanimiva, na drugi pa prav tako kontroverzna. Ali je bila sovjetska flota v Veliki domovinski vojni neuporabna. Da ne bi citiral celotnega članka

Bojne ladje. Križarke. Kartonski zlati nosilec republike

Bojne ladje. Križarke. Kartonski zlati nosilec republike

Nazadnje spremenjeno: 2025-01-24 09:01

Zgodovina te ladje je zelo zanimiva, polna protislovij. "Emile Bertin" je bil načrtovan kot izvidnik križarjev, ki je vodil uničevalce, vendar se je med razvojem preoblikoval in zgradil kot križarjenje z minami. Francosko poveljstvo se je sprva pripravilo na serijo ladij po 3-4 enote, nato pa se je odločilo

Kriegsmarine proti Rdeči floti: možen scenarij

Kriegsmarine proti Rdeči floti: možen scenarij

Nazadnje spremenjeno: 2025-01-24 09:01

Vprašanje, ki ga bom poskušal obravnavati tukaj, je navdihnjeno iz prejšnjega članka ("O vlogi sovjetske mornarice v veliki domovinski vojni.") Da, odgovor na vprašanje "In če" je na področju domišljije, in pogosto niti znanstveno. Kljub temu je logično, da mornarico Rdeče armade in Kriegsmarine obravnavamo hipotetično

Bojne ladje. Križarke. Skoraj brezhibni chevaliers

Bojne ladje. Križarke. Skoraj brezhibni chevaliers

Nazadnje spremenjeno: 2025-06-01 06:06

Prva polovica 20. stoletja med obema vojnama je resnično zanimiv čas z vidika pomorske inženirske zgodovine. Ko je v glavah oblikovalcev prišlo do prelomnice, nato pa je bila okrepljena z udarcem iz Washingtona, so se začele pojavljati zelo zanimive ladje. Čeprav še vedno verjamem

Bojne ladje. Križarke. Ne krasti ne stražar

Bojne ladje. Križarke. Ne krasti ne stražar

Nazadnje spremenjeno: 2025-01-24 09:01

V prejšnjem članku o La Galissoniere sem obljubil, da me bodo Italijani odvrnili. Ja, bo treba, saj je takšno predstavo, ki se je razvila v spopadu med dvema sredozemskima državama, Francijo in Italijo, mogoče gledati le tako in nič drugega. Za lažje primerjave in primerjave

Smešni prednik letalskega nosilca

Smešni prednik letalskega nosilca

Nazadnje spremenjeno: 2025-01-24 09:01

Da, morda se bo gradivo zdelo smešno in neresno, vendar verjemite, neposredni udeleženci se niso smejali. Udeleženci so bili zaposleni z zelo resno stvarjo ustvarjanja, danes pa je letalski nosilec zelo resno orožje. In države, ki imajo v službi letalske prevoznike, so

Bojne ladje. Križarke. Takoj bi zgradili suho tovorno ladjo

Bojne ladje. Križarke. Takoj bi zgradili suho tovorno ladjo

Nazadnje spremenjeno: 2025-01-24 09:01

V nadaljevanju teme italijansko-francoskega spopada v Sredozemskem morju bomo analizirali naslednjo serijo italijanskih lahkih križarjev. "Condottieri B". Jasno je, da so Italijani, ko so se opekli v seriji "A", spoznali, da prva pizza ni prišla le grudasta, ampak tudi nekaj groznega. In nekaj moraš narediti. IN

Bojne ladje. Križarke. Morski bog resnično obožuje trojico

Bojne ladje. Križarke. Morski bog resnično obožuje trojico

Nazadnje spremenjeno: 2025-01-24 09:01

Nadaljujemo s temo, ki sta jo začela dva članka prej. To pomeni, da moramo na dnevnem redu iti skozi agonijo italijanskih ladjedelnikov v poskusu ustvarjanja običajne lahke križarke. Nekateri raziskovalci na splošno menijo, da so "Condottieri" prvih dveh epizod skoraj poraščeni voditelji, vendar tukaj nisem z njimi

Korveta za kopirne stroje

Korveta za kopirne stroje

Nazadnje spremenjeno: 2025-01-24 09:01

18. junija 2020 se je v pomorski bazi PLA v Xiamenu zgodil običajen dogodek: slovesnost ob vstopu v mornarico PLA nove korvete projekta 056A "Jingdezhen" (rep številka 617). . No, kaj je narobe, začela je obratovati še ena korveta. Ali ni tako?

Bojne ladje. Križarke. Ne palačinka in ne grudasta

Bojne ladje. Križarke. Ne palačinka in ne grudasta

Nazadnje spremenjeno: 2025-01-24 09:01

V enem od prvih člankov o križarkah smo podrobno raziskali, kaj je bil Washingtonski sporazum in kako dobro se je boril z razvojem bojnih ladij na splošno in zlasti križarjev, vendar je prav ta sporazum potegnil črto med lahkimi in težkimi križarkami. Ja, točno Britancem, trmasto ne

Bojne ladje. Križarke. "Perefurutaki" v kovini

Bojne ladje. Križarke. "Perefurutaki" v kovini

Nazadnje spremenjeno: 2025-01-24 09:01

Pravzaprav nadaljujemo pogovor, ki je bil postavljen na temo Furutaki, ker naša današnja junaka, Aoba in Kinugasa, nista nič drugega kot projekt Furutaka, ampak z nekaj spremembami. Tu morate poznati azijski trik. Zgodovina teh križarjev se je rodila prav pod krinko zvijače

Kako motiti miren spanec ameriških letalskih prevoznikov?

Kako motiti miren spanec ameriških letalskih prevoznikov?

Nazadnje spremenjeno: 2025-01-24 09:01

Začel bom od daleč in s popolnoma znanimi dejstvi. Ker govorimo o tem, da lahko v Ameriki vsi mirno spijo (ne govorimo zdaj o Posejdonih in drugih fantastičnih risankah), bi moral biti ta mir državljanov na nekem temelju. Sicer ni mirno, ampak tako … Tak temelj

Bojne ladje. Križarke. En korak do popolnosti

Bojne ladje. Križarke. En korak do popolnosti

Nazadnje spremenjeno: 2025-01-24 09:01

Naslednja stopnja v razvoju japonskega programa ladjedelništva, zlasti težkih križarjev. Od "Myoko" do "Mogami" in "Tone" je pot japonskih ladjedelnikov potekala skozi projekt težkih križarjev razreda Takao. Križarke razreda Takao so postale nadaljnja stopnja v razvoju projekta Myoko. Pri načrtovanju ladij, torej

Corvette ali gre za modularno non-corvette?

Corvette ali gre za modularno non-corvette?

Nazadnje spremenjeno: 2025-01-24 09:01

Foto: IA "Orožje Rusije" V zadnjem času smo se pogovarjali le o tem, ali moramo zgraditi še enega ogromnega, jedrskega uničevalca velikosti križarke, jedrskega nosilca letal s premikom 100 tisoč ton itd. ne moremo dati norih velikih ladij (da, jaz sem vse

Bojne ladje. Križarke. Mešanica ravnih rok in japonskega prikritega

Bojne ladje. Križarke. Mešanica ravnih rok in japonskega prikritega

Nazadnje spremenjeno: 2025-06-01 06:06

Današnja zgodba govori o tako čudovitih ladjah, da je verjetno težko najti križarke, ki so naredile največ hrupa. Tudi Deutschlands ni mogoče primerjati z učinkom, ki ga je povzročil videz teh ladij. Zgodba se je začela 22. aprila 1930, ko je v procesu podpisa Londona

Težka izbira admirala Golovka ali "Čudežne dežele" z drugega zornega kota

Težka izbira admirala Golovka ali "Čudežne dežele" z drugega zornega kota

Nazadnje spremenjeno: 2025-01-24 09:01

Ja, naši bralci, ki so kot konjak, začinjeni in izkušeni, so nekaj! Lahko začnejo razpravo, recimo, naenkrat in brizgajo bencin po navidez izumrlem premogu. Včasih pa to prinese kar neverjetne rezultate. Tako se je nenadoma oglasil eden od naših bralcev (Valery)

Bojne ladje. Japonske križarke. O tistih, ki so gradili

Bojne ladje. Japonske križarke. O tistih, ki so gradili

Nazadnje spremenjeno: 2025-01-24 09:01

Primerjave bodo seveda. Spredaj so, ko gradivo prenašajo na britanske in ameriške (zlasti) ladje. Toda tej točki se ne moremo izogniti, je potrebna kot skodelica sakeja pred bitko. Večkrat sem izrazil svoje mnenje, da so japonske težke križarke … kontroverzne. Ampak ne prikrajšani

Zakaj so bili ekranoplani le v ZSSR?

Zakaj so bili ekranoplani le v ZSSR?

Nazadnje spremenjeno: 2025-01-24 09:01

Lasulje. Zelo izvirni in posebni stroji z velikim potencialom, kot pravijo zdaj. Zamisel obrambnega ministra maršala Dmitrija Ustinova, ki je močno pripomogel k pojavu teh strojev na splošno in zlasti "kaspijske pošasti". V zgodovini (na žalost) ZSSR je bila prva serija

Zapuščina admirala Gorškova: napake ali veličina?

Zapuščina admirala Gorškova: napake ali veličina?

Nazadnje spremenjeno: 2025-01-24 09:01

Neprimerno, brez pompa in na splošno skoraj brez nepotrebnih spominov je 26. februarja minila 110. obletnica rojstva Sergeja Georgieviča Gorškova. Admiral Sergej Gorškov, človek, ki za seboj ni zapustil nekakšne virtualne zapuščine v obliki spominov, spominov, razmišljanj, ampak povsem resničen

Bojne ladje. Kdo je streljal in kako?

Bojne ladje. Kdo je streljal in kako?

Nazadnje spremenjeno: 2025-01-24 09:01

Takoj moram reči, da bomo govorili o časih, ne tako daleč, ampak o tistih, ko je bil radar čudež morja in prej dodaten pripomoček za bangerje velikih in ne zelo velikih kalibrov. O časih druge svetovne vojne.Dejstvo, da se je letalo med tisto vojno pokazalo v vsem svojem sijaju in v celoti